fit w kazdym wieku

dieta

Szparagowe love

Szparagi to sezonowy przysmak i warto wykorzystać ten krótki okres na delektowanie się tym zdrowym warzywem.

To niskokaloryczne warzywo ( ma tylko 18 cal w 100g ) jest skarbnicą witamin i składników mineralnych.

Moje ulubione to zielone szparagi, choć przygotowuję też białe w taki sam sposób.

Zielone prawie są pozbawione łyka i często nawet nie trzeba ich obierać :)

szparagi.jpg

Mój pomysł na jędrne szparagi to zalanie wrzątkiem i  gotowanie 3 min. Odcedzam i przelewam kilkakrotnie zimną wodą.

Nie jestem posiadaczką garnka do gotowania szparagów więc kroję je na pół i tak gotuje.

Do szparagów przygotowuje różne sosy, które sprawiają, że może być to samodzielne danie bądź przystawka , wszystko zależy od ilości i apetytu :)

 

Sos z nerkowców

Pół szklanki orzechów nerkowca zalać wodą tak żeby były przykryte i ok. godziny moczyć.

  Po tym czasie zmiksować wraz z wodą, dodać do smaku soli i soku z cytryny. Schłodzić w lodówce ( ok.1h ) do zgęstnienia.

Wlać na patelnie i podgrzewać, dosypać 2 łyżki płatków drożdżowych ( można więcej, ja robię " na oko " :)) i mieszać. Można na koniec dodać czarnej soli ale nie jest to konieczne.

Szparagi układam na talerzu i polewam sosem i posypuję pistacjami i szczypiorkiem.

I gotowe

szparagi.jpgPodobny sos w tańszej wersji i trochę jednak innym smaku robię z pestek słonecznika.

szparagi ze słonecznikiem.jpgPrzygotowanie jest identyczne jak wyżej, tylko dla odmiany posypuję płatkami migdałowymi. Dobrze się komponują smakowo.

 

Kolejnym pomysłem jest sos paprykowo pomidorowy.

Paprykę piekę w piekarniku, zdejmuję skórę i miksuje wraz z pomidorem ( pestki usuwam jeżeli świeży pomidor, czasem dodaję suszony )doprawiam chili, ziołami prowansalskimi, czosnkiem i co tam mam pod ręka :)

18838602_1514217541963346_1345115964_o.jpgPosypuje natką pietruszki i pestkami dyni.

Smaczne są też polane pesto z czosnku niedźwiedziego lub natki pietruszki z bazylią.

 

Smacznego :)